SVEMOĆNI "Zamolio sam Kineze da ranije završe auto-put"

SVEMOĆNI "Zamolio sam Kineze da ranije završe auto-put"

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je danas da je molio kinesku kompaniju CCCC koja gradi auto-put Preljina - Požega da ga umesto po ugovoru 2023. godine završi u januaru ili februaru sledeće.

"Po ugovoru ova deonica bi trebalo da se završi 2023. godine, a molio sam da završe do januara ili februara sledeće godine", rekao je Vučić.


Dodao je da će taj put "otvoriti kapije prema Arilju, Ivanjici, Užicu, Zlatiboru, Novoj Varoši", a da treba da se izgrade i tri obilaznice i petlja u Gornjem Milanovcu i Užicu, koja će biti skupa, i koštaće oko 15-20 miliona evra.

Vučić je rekao da je na putu Čačak-Požega izgubljeno mnogo života i da je trasa izmeštena kroz planinu Jelicu i Munjino brdo.
Najavio je da će u maju sa kompanijom CCCC pokušati da potpiše ugovor o izgradnji auto-puta Požega-Boljare, pa će iz Beograda do crnogorske granice moći da se stigne za 2,15 sati.

"To su tektonske promene u zemlji, ali radovi na auto-putu ne smeju da budu opravdanje da se ne popravljaju putevi i spremaju projekti za druge brze saobraćajnice ne samo ka Užicu nego i prema Čajetini", rekao je Vučić.

Prema njegovim rečima, do septembra će krenuti i izgradnja obilaznice oko Užica, a počeće i kompletno renoviraje bolnice u Užicu, vredno 30 miliona evra.

Dodao je i da će gradnja auto-put Niš-Merdare početi u avgustu.

Aleksandar Vučić i kineski partneri FOTO: Facebook Budućnost Srbije

Aleksandar Vučić i kineski partneri FOTO: Facebook Budućnost Srbije


Vučić je precizirao da je u toku tenderska procedura, da se radi u partnerstvu sa evropskim partnerima i da je odobren i grant od 40,6 miliona evra na ukupnu cenu od 255 milona evra.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Tomislav Momirović rekao je da je auto-put Preljina-Požega najteža deonica koja se do sada gradila u Srbiji i da ima dva najduža tunela od po 2.900 metara i 2.800.

On je rekao da "pre deset, dvadeset, trideset godina niko nije mogao da sanja da će se graditi takav auto-put, ali da se Srbija, zahvaljujući fiskalnoj konsolidacija vratila na mesto koje joj pripada".

Dodao je da će to zapamtiti istorija ako neko nije sada spreman da pohvali.


Kineska ambasadorka u Srbiji Čen Bo rekla je da kineske kompanije u Srbiji nisu kasnile ni na jednom projektu zbog pandemije i da veruje da će i na toj deonici uložiti maksimalan napor da je završe u roku.

Gradnja auto-puta Preljina-Požega u dužini 30,9 kilometara na Koridoru 11 počela je u maju 2019. godine, vrednost radova je 450 miliona evra,  izvodjač je kineska kompanija CCCC (Čajna komjunikejšens end konstrakšen kompani), a rok za završetak je 36 meseci.

Deonica Preljina - Požega, ukupne dužine 258 kilometara, nastavak je projekta izgradnje auto-puta Beograd - Južni Jadran.

Skoro trećinu trase na budućem auto-putu od Preljine do Požege činiće mostovi i tuneli: tri tunela, 35 mostova, 11 nadvožnjaka i tri petlje.

Auto-put od Preljine do Požege ima veliki značaj za povezivanje Srbije i regiona, jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg auto-puta Beograd - Sarajevo, pošto od Požege preostaje da se izgradi još oko 60 kilometara do granice sa Bosnom i Hercegovinom (BiH).

Deonica Preljina - Požega će povezati Čačak, Lučane i Požegu sa Moravskim koridorom koji će spojiti Koridor 11 sa Koridorom 10.

Posle obilaska radova na deonici auto-puta "Miloš Veliki", od Preljine do Požege, Vučić je rekao da ne vidi da bi priznanje nezavisnosti Kosova doprinelo stabilizaciji ili bilo čemu dobrom u regionu.

- Ako neko misli da je moguće stabilnost Zapadnog Balkana graditi tako što će Srbi biti poniženi i poraženi, to nije moguće - rekao je predsednik Srbije.

Vučić je rekao i da je Kina izuzetno prijateljska zemlja Srbiji i da mu "ne pada na pamet" da kritikuje kredite koja ta zemlja obezbedjuje sa razvoj infrastrukture kao navodno sredstvo za ostvarivanje političkog uticaja.

- Neću da kritikujem Kinu koja nam je izuzetno prijateljska zemlja. Zašta nam je Kina kriva, pa mi smo sami hteli da gradimo ovaj tunel i autoput - rekao je Vučić na pitanje kako komentariše izjavu potpredsednika crnogorske Vlade Dritana Abazovića da EU treba da obezbedi sredstva toj zemlji kako bi vratila kineske kredite i "prekinula kineski uticaj".

Vučić je rekao da je izgradnja infrastrukture veoma važno ekonomsko pitanje u vreme krize izazvane pandemijom, jer se tako diže stopa rasta i omogućava povećanje plata i penzija.

- Zamislite da mi gradimo puteve i zamolimo Kineze da nam dođu, urade najbrže moguće put i da nam daju njihove pare i ljude da se to završi. I oni to onda sve urade a ja kažem da oni to koriste za svoj uticaj. Pa valjda mi sami biramo sa kime ćemo da radimo? Nije banka kriva kada vam da kredit, to ste sami izabrali. Što ste tražili kredit od Kine? - upitao je Vučić.

Koliko milijardi evra kineskih kredita je potrebno da kažete dosta?

Njujork Tajms o negativnom uticaju kineskih investicija na ekologiju i demokratske slobode

O vojnoj bazi KBS

Najavljeno je da će Kosovske bezbednosne snage učestvovati u vojnoj vežbi "Trenutni odgovor 21", u sklopu multinacionalne vežbe SAD i NATO saveznika "Branilac Evrope 21".

- A nije ni prvi ni poslednji pokušaj albanske strane da pokaže kako su oni ti koji mogu da čine šta hoće bez previše odgovornosti. Ukoliko postoji bilo kakva ozbiljna opasnost ili ugroženost po srpski narod,- ne moram da nastavljam. Znaju Srbi sa Kosova sve - naglasio je Vučić i povodom najava da će u Južnoj Mitrovici biti otvorena vojna baza KBS.


Share Tweet Send
0 Komentara
Učitavanje...